כל מה שצריך לדעת על בחינות שמאות מקרקעין

כל מה שצריך לדעת על בחינות שמאות מקרקעין

מקצוע שמאות מקרקעין נהפך בשנים האחרונות למבוקש מאוד, ייתכן כי רבים פונים להייטק ולעריכת דין ולכן המקצוע ננטש מעט,
וייתכן כי צמיחת הנדל"ן בישראל גרמה לחוסר בשמאי מקרקעין ומכאן נוצר הביקוש.
כיום יותר ויותר צעירים שסיימו תואר ראשון אינם מוצאים עבודה בתחום, או שאינם מעוניינים לעבוד ככלכלנים או כעורכי דין בסיום התואר, ולכן האלטרנטיבה ללימוד קורס נוסף באמצע התואר או בסופו, יכולה לפתוח עבורם דלתות לתחומים מרתקים.
כחלק מתנאי הקבלה ללימודי שמאות מקרקעין, נדרשים הסטודנטים להחזיק בתואר ראשון אשר מוכר על ידי המל"ג, או בתחילת הלימודים לתואר ראשון,
ולכן ניתן לשלב את הלימודים בתוך התואר, או בסופו. זמן הלימודים קצר יחסית ועורך כשנתיים בלבד, פעמיים בשבוע בשעות הערב או בכל שעות היממה באמצעות מסלול מקוון.

לימודי שמאות מקרקעין בכיתות מלאות

קבלת רישיון שמאי מקרקעין

בוגרים המסיימים את מסלול לימודי שמאות המקרקעין, ועומדים בהצלחה בכל בחינות מועצת השמאים ומסיימים התמחות אצל שמאי מקרקעין מוסמך, מקבלים רישיון מטעם מועצת שמאי המקרקעין שהינה כפופה למשרד המשפטים. עם רישיון זה ניתן לגשת למקומות עבודה שונים ומגוונים ולהגיש מועמדות.
בשל הביקוש הרב לשמאים, תוכלו למצוא עבודה ביתר קלות במגוון מקומות כגון: חברות ביטוח, משרדים ממשלתיים, חברות נדל"ן ויזמות, חברות הון סיכון, משרדי שמאות מקרקעין, רשות מקרקעי ישראל, עיריות, מועצות מקומיות ועוד.
אם תרצו לעבוד כעצמאים, תוכלו לעבוד במיקור חוץ עם סוכנויות ביטוח, משרדי נדל"ן או עם לקוחות פרטיים. לדוגמה, תוכלו לעבוד בבנקים, במשרדי עורכי דין, במשרדי שמאות אצל קבלנים ועוד.

מהו אחוז המעבר של בחינות שמאות מקרקעין?

על מנת לקבל את הרישיון המיוחל על שמאי מקרקעים לעבור -14 בחינות (11 בחינות מוקדמות ו -3  מסכמות). אך חשוב לדעת שישנם תארים המקנים פטורים מבחינות. בנוסף, עליו לעבור תוכנית התמחות ולהחזיק בתואר ראשון.
בעבר אחוז המעבר של הבחינות היה נמוך ונמתחה ביקורת קשה על קושי הבחינות, כמו גם על אחוזי המעבר הנמוכים, ולכן בוצעו שינויים בסגנון הבחינות כמו השינוי לבחינות אמריקאיות, דבר ששיפר את אחוזי המעבר והקל באופן משמעותי על הנבחנים. הגוף האחראי על בחינות הרישוי הוא מועצת השמאות, המשתייך למשרד המשפטים.

מרתונים לקראת הבחינות, לצד מרצים מהשורה הראשונה

כדי לעלות את אחוזי המעבר ולהגיע למועדי בחינות שמאות מקרקעין 2019 מוכנים, כמו גם להבטיח שכל תלמיד יעבור את הבחינות. פסגות שמאות מבצעת מרתונים לפני כל בחינה עם מתרגל מקצועי בימים מרוכזים, בהם עוברים על כל החומר הנלמד. בנוסף לכך, פסגות מעמידה לרשות הסטודנטים רכז מקצועי המלווה אותם יד ביד במהלך ההכשרה ואפשרות לצפות בשיעורים אונליין.
מלבד המרתונים לפני בחינות, פסגות שמאות מחזיקה סגל מרצים בכיר ומקצועי בתחום שמאות המקרקעין (חלקם שמאים בעצמם), בעלי ניסיון רב, ואף חלקם עובדים בתחום. המרצים מותירים דלת פתוחה לכל תלמיד ומאפשרים לו לפנות אליו לצורך חיזוק נושאים כדי לוודא את הבנת החומר הנלמד ואת הצלחתו בקבלת הרישיון הנחשק.
לחצו על הקישור למידע אודות מסלול שמאות מקרקעין ופטור מדמי רישום>>>


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן