לבצע השקעות לטווח הארוך ולא עוד עסקה "על הדרך"


מרצה בכיר ומתמחה בתחום ה  SWING ודייטרייד. בהשכלתי אני מהנדס תעשייה וניהול עם ניסיון של 20 שנה בתחום ההייטק.
עוסק בתחום ההדרכה למעלה משלושים שנה עוד מתקופת שירותי הצבאי בחיל הקשר ובתחילת דרכי במחלקת הדרכה של חברת אינטל אלקטרוניקה לשם התקבלתי לאחר שירותי הצבאי. מרצה ומדריך במכללת פסגות בתחום שוק ההון למעלה מ-5 שנים מתמחה במסחר SWINGודייטרייד.
לעמוד המרצה של שלומי אלרן>>>

השקעות לטווח הארוך ולא עוד עסקה "על הדרך"

כבר לא סוד הוא כאשר מתכננים לבנות תיק מניות לטווח הארוך עלינו להיות ערוכים לכך ששוק ההון יודע ימים של שפל וגאות. מחקרים מצביעים על כך שלאורך זמן רב, כל השקעה שכזאת היא ההשקעה הרווחית יותר משאר סוגי ההשקעות הקיימות לנו כסוחרים.
ריצה למרחקים ארוכים בשוק ההון מצריכה מאתנו הסוחרים, מעבר לסבלנות ומשמעת, גם ידע ובעיקר היכולת לביצוע בדיקות עומק לאותן מניות בהן נרצה להשקיע לטווח הארוך.
כמובן ואפילו מיותר לציין זאת, שלפני כל השקעה שכזאת נרצה לרכוש השכלה פיננסית כמו למשל דרך לימודי שוק ההון, מתאימה לאותה השקעה עתידית בה נרצה לקחת חלק. השלב בו נרכוש את מיומנויות השוק הואקריטי להצלחתנו בעתיד ולכן נקפיד על בחירת מקורות הידע שיזרום בעורקנו בשנים הקרובות, הרי הוא הדבר אשר יעצב את תפיסתנו בעולם ההשקעות.

מי מאתנו לא היה רוצה להתברך במגע הקסם ולהפוך כל מנייה בה הוא סוחר למנייה מנצחת?

כולנו יודעים שלא כך הדבר ועלינו ללמוד ולהשקיע מזמננו בבחירת אותן מניות מנצחות. מעבר לכך נרצה להבין את פרסום דוחות החברה ובעיקר מספר נתונים כלכליים שהם קריטיים
להבנה של המשקיע לאן פני החברה בעוד מספר חודשים / שנים?
נתונים כלכליים כמו : מכפיל רווח, רווח למניה, הכנסות, מכירות, רווח תפעלי, יחס שוטף, תשואת דיבידנד ועוד, הם נתונים חיוניים להבנת מחירו ואמינותו של תזרים המזומנים בחברה.

את פוטנציאל הצמיחה של אותו תזרים נהייה חייבים לזהות ע"י קריאת דוחות החברה אשר מפורסמים אחת לרבעון ובכלל לשאול את עצמנו מספר שאלות:

האם קיימת צמיחה קבועה באותם פרמטריים כלכליים שבחנו?
• האם לחברה בה נרצה להשקיע יש יתרון תחרותי בשוק?
• האם החברה בה נרצה להשקיע נתפסת כמותג בשוק?
• מהו מוצר הדגל של אותה החברה והאם יהיה לו ביקוש גם בעוד מספר שנים?
• בחינת מצב הסקטור אליו משתייכת החברה ומה הוא עתידו ביחס למצבו הקיים?

אפשרות נוספת להשקעה ארוכת טווח

בחינה מדוקדקת של המשקיע בחברות אשר נמצאות בתחילת דרכן, ע"י רכישת מניות של אותן חברות קטנות ובעלות פוטנציאל צמיחה גבוה מה שיכול להוביל לרווחים גבוהים. שוב אציין יש לזכור שרק חלק מהחברות הללו יגיע להישגים ולכן יש לבחון היטב את ההשקעה לפני ביצועה ולשקול אפשרות השקעה בכמה חברות, מה שקרוי פיזור סיכונים.
כעת לאחר שביצענו ובחנו את הניתוח הפונדמנטלי בחברה בה נרצה להשקיע, עלינו כמשקיעים לתכנן היטב את השלב בו נרצה באופן מעשי להפוך לסוג של שותפים בה, הוא השלב בו נרכוש את מניות החברה.
תחילה נבחן את מצבו של השוק המקומי בו החברה נסחרת ולכן תמיד נתחיל בבחינתו של המדד המוביל מדד ה –S&P 500 בכלכלה המובילה בעולם, כלכלת ארה"ב.
מדד זה נחשב לאינדיקטורבכלכלה האמריקאית ומשקף בבהירות את קצב צמיחתה. אותו מדד נותן את אותותיו גם על מדדים נוספים שנחשבים למשפיעים בשוק כמו: מדד הנאסד"ק ומדד הדאו' ג'ונס.
יהיה זה עיתוי אומלל באם נרכוש מניות של חברה מסוימת כאשר המדדים המובילים בכלכלה האמריקאית מצביעים על סימני חולשה ואפילו על משבר פיננסי שקיים בשווקים.
בכל סוג של מסחר שקיים בשוק ההון ובעיקר כאשר מדובר בהשקעות לטווח הארוך נרצה לתפוס רוח גבית מהשוק ולהשקיע עם כיוון המגמה שנוצרה.
דרך אגב, ההזדמנויות הגדולות לתפיסת השקעות טובות, מגיעות דווקא לאחר שהשוקים מתאוששים ממשבר שחלף, מה שקרוי בקרב הסוחרים והמשקיעים כתיקון הטכני של המגמה הראשית בשוק.

בדיקת גרפים של מניות

הדבר הנוסף והאחרון שאותו נבחן הוא את הגרפים של המנייה אותה אנו מעוניינים לרכוש, מדדי השוק והסקטור אליו משתייכת אותה המנייה. למעשה בשלב זה אנו נבצע ניתוח טכני של כל אותם גרפים ונרצה לזהות הזדמנות ברורה לרכישת אותן מניות במחיר "מציאה". זהו שלב תזמון העסקה, בשלב בו נבצע את רכישת המניות בהן נחזיק כהשקעה הבאה שלנו.
בתהליך זה בו עברנו על לא מעט מניות של חברות שהיו בבחינתנו כמועמדות להשקעה, בחנו את צמיחתם הכלכלית, מצב השווקים הנוכחי לפני כניסתנו להשקעה בחברה ואת הזמן המתאים
להצטרפות לאותה עסקה מהבחינה הטכנית על הגרף, מבטיח עבורנו המשקיעים כניסה להשקעות ברמת סיכון נמוכה ואפילו מאוד נמוכה.
בבחינת ביצועי העבר ניתן לראות בבירור שאת אותו התהליך שציינתי עם כל שלושת מרכיביו, עברו לא מעט חברות אשר ההשקעה בהן הייתה כדאית ומוצלחת ביותר.
ישנם לא מעט דוגמאות למניות של חברות מוכרות יותר ומוכרות פחות, אשר הניבו למשקיעים בהן תשואות של עשרות ומאות אחוזים עם השנים.
לימודי שוק ההון במכללת פסגות – המקפצה שלך לעתיד כלכלי טוב יותר>>>

דוגמאות למניות שהובילו לתשואות טובות

הנה לפניכם כמה דוגמאות נפוצות עם סיום המשבר האחרון שפקד את השווקים, משבר הסאב פריים כפי שציינתי קודם לכן, דווקא לאחר משבר בשווקים נוצרות הזדמנויות רכישה של חברות טובות בהםהייתם מאוד רוצים להשקיע את כספכם.
1. חברת APPLE הגדולה– סימול AAPL אשר מניותיה נסחרו בתחילת שנת 2009 במחיר של 12 דולר למנייה בקירוב, בשיאה נסקה למחיר של למעלה מ 233 דולר למנייה , זו היא עלייה שלכמעט 2000 אחוזים. מי לא היה רוצה להיות שותף לאותה השקעה?
לפניכם גרף מחיר המנייה משנת 2009 ועד ימינו.

גרף אפל2. אמריקן אקספרס, סימול AXP – ממחיר של 13 דולר בתחילת שנת 2009 ,מחיר המנייה הגיעה בשיאו למחיר של למעלה מ 114 דולר למנייה, זו היא עלייה במחיר המנייה של כמעט 900 אחוזים.
אמריקן אקספרס
3. פייסבוק – דוגמא נוספת היא מחברה שכמעט וכולנו משתמשים בשירותיה אך לא שותפים בה כמשקיעים אשר מחזקים את מניותיה, זו היא לא אחר מאשר חברת Facebook המוכרת לכולנו. חברת Facebook הונפקה לבורסה האמריקאית רק בשנת 2012, מאז ועד היום הגיעה לתשואה של למעלה מ 700 אחוזים, כשהייתה בשיאה הגיעה אף לתשואה של כמעט 1000 אחוזים.פייסבוק
4. NVIDIA Corp – סימול NVDA . אותה חברה עוסקת בפיתוח וייצור של מעבדים וכרטיסים למגוון מוצרי מולטימדיה. מאז הקמתה בשנת 1993, רק בשנת 2016 מחיר המנייה של אותה ענקית השבבים התחיל להמריא, זאת לאחר צמיחה כלכלית משמעותית. מחיר המנייה זינק מאמצע שנת 2015 ועד שהגיעה לשיאה באוקטובר 2018 בכמעט 1500 אחוזים.
NVDA
הדוגמאות עוד רבות וכולן מצביעות על כך שאותו תהליך אותו ציינתי, אנו כמשקיעים ואפילו ככאלה שדואגים לעתידנו ועתיד משפחתנו הכלכלי, חייבים לדעת ליישם ויפה שעה אחת קודם.
זה הוא מסע שבו אנו יודעים שאין קיצורי דרך להצלחות, אנו קשובים ועוקבים אחר השקעותינו והשווקים השונים כל עוד אנו מחזיקים במניות החברות אשר רכשנו בתקווה שעם השנים רק ילכו ויגדילו את חשבוננו.
אז זהו ששאלת המיליון דולר כיום היא, האם התיקון שהשוק עבר בשלושת החודשים האחרונים מספיקים בכדי ליצור עבורנו המשקיעים הזדמנויות השקעה בכמה וכמה מניות שבהחלט נחשבות למניות מנצחות?
עד כה למי שלא רכש אותן במחיר נוח, הספיק רק להביט בהן כשהן נוסקות מעלהמעלה בגרף תשואות המנייה.


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן