מסחר עצמאי בבורסה ובשוק ההון

כיום, בעידן הדיגיטלי, הולכים ומתגמדים היתרונות היחסיים שיש למנהלי התיקים עלינו, המשקיעים הקטנים. המידע הרב הזורם ברשת נגיש לכל אחד ומאפשר לנו לקבל מידע איכותי בזמן אמת מה שמאפשר לאנשים פרטיים להתנסות עם מסחר עצמאי בבורסה.

ניהול הון אישי דרך מסחר עצמאי בבורסה

יותר ויותר משקיעים החליטו להרים את הכפפה ולנהל את ההון שלהם במסחר עצמאי בשוק ההון. עם הזמן הם למדו כי לא רק שהם יכולים להשיג תשואות נאות – לעתים עדיפות על מנהל התיקים – אלא גם שתהליך קבלת ההחלטה וביצועה הינו נתיב מאתגר ומעניין, אשר משלב בקרבו פסיכולוגיית מסחר מתוחכמת.
נחשפתם למידע אודות השקעה מעניינת בשוק הסיני?

ברצונכם להשקיע השבוע באורז ובחיטה?

כאשר תיקכם מנוהל על ידי מנהל השקעות ולא על ידי מסחר עצמאי, קבלת החלטה זריזה אודות השקעות אקזוטיות היא קשה עד בלתי אפשרית, כיוון שאפיקי ההשקעה הינם קבועים מראש.
אמנם ניתן לעבור בין אפיקי ההשקעה, אך לרוב הם מעוגנים ותחומים, והמעבר אינו מיידי. מה שכמובן שונה במסחר עצמאי שבו הסוחר הינו גוף קטן שיכול לנוע בזריזות.
בשנים האחרונות אנו נתקלים בהשתכללות המכשירים הפיננסיים העומדים לרשות הסוחר העצמאי. וכך למעשה אנו יכולים לפזר את השקעתנו על פני הגלובוס ולהרוויח תשואה יפה.
יתרון נוסף לסוחר העצמאי הוא היכולת להרוויח גם במצבי משבר, כלומר להשקיע גם בשוק יורד ולא רק בשוק עולה. סוחר עצמאי יכול בזמנים של ירידות לסחור בשורטים ולהרוויח מהירידות אחד הדברים החשובים שכל משקיע חייב לתת עליו את הדעת הינו פיזור ההשקעות בצורה נכונה.

מסחר עצמאי בבורסהחלוקה נכונה של תיק ההשקעות במסחר עצמאי בשוק ההון או בבורסה

1. יש להבדיל באיזה מדד נסחרת המניה אותה אנו רוצים לרכוש לתיק ההשקעות שלנו כאשר אנו סוחרים באופן עצמאי.
לדוגמא: יש צורך להבדיל בין השקעה במניות שנסחרות במדד ת"א 25 שנחשבות כמניות "כבדות" לבין מניות שנסחרות במדד היתר ששם עקב מחזורי מסחר נמוכים המניות הרבה יותר תנודתיות ומסוכנות למסחר עצמאי.
2."לא לשים את כל הביצים בסל אחד" – אמרה נכונה לא רק למי שעושה קניות בשוק אלא לסוחר עצמאי בשווקים הפיננסיים.
חשוב מאוד לפזר את תיק ההשקעות שיורכב בין 8-10 מניות מהסיבה שגם אם רוכשים ידע ומשקיעים בצורה שיטתית ומקצועית עדיין אין לשכוח שהשקעה בשוק ההון ובבורסה היא השקעה עם אופי ספקולטיבי ואין לנו לדעת בוודאות מה צופן גורל המניה לכן יש לפזר את תיק ההשקעות.
מסחר עצמאי בבורסה טומן בחובו סיכון ולכן אנו כסוחרים עצמאיים נדרשים להתנהל בצורה זהירה. יש מניות רבות שיורדות בצורה חדה במהלך יום מסחר בודד ,בלי אפשרות מבחינתו כסוחרים עצמאיים להגיב לירידות.
מניות מסוג אלו גורמות נזק טוטאלי לתיק ההשקעות.
לכן במידה וקורה מצב שמניה מתרסקת והינה המניה היחידה שנמצאת בתיק ההשקעות ,הנזק הופך להיות עצום,לכן יש להחזיק בתיק ההשקעות מס' מניות בכדי להפחית את הסיכון ובכך לסחור באופן עצמאי בצורה נכונה.
3.כמו שכתבנו בסעיף מס' 1 יש להבדיל היכן נסחרת המניה שאותה אנו רוכשים לתיק ההשקעות שלנו במסחר עצמאי. מניות ממדד היתר לא ניתן להם משקל שיעלה על 10-15% מערך התיק שאותו אנו מנהלים עם מסחר עצמאי. שאר הסכום כלומר 85% מתיק ההשקעות שלנו נשקיע במדד ת"א 100 וממניות מהבורסה האמריקאית.

דוגמא מספרית

נניח שיש ברשותנו תיק בסך 100,000 ש"ח נחלק את התיק בצורה הבאה:
–   40,000 מניות ת"א 25
–   40,000 – 45,000 מניות מהבורסה האמריקאית וממדד ת"א 75
–   15,000 מניות ממדד היתר
בפיזור השקעות מסוג זה אנו גורמים לתיק ההשקעות שלנו להיות מגוון.
מצג אחד תיק ההשקעות מכיל בתוכו את מניות היתר היותר אגרסיביות במטרה לתת "דחיפה" לתיק ההשקעות ומצד שני אנו משקיעים גם במניות ממדד ת"א 25 הנחשבות כבדות יותר ובמניות מהשוק האמריקאי.

מסחר עצמאי – סיכום

מעבר למחשבה שאנו משקיעים בבחירת המניות הנכונות לתיק ההשקעות שברשותנו יש לתת תשומת לב לפיזור נכון של תיק ההשקעות.
פיזור וניהול נכון של מרכיב תיק ההשקעות שברשותנו יפחית משמעותית את רמת הסיכון ויגן עלינו במקרים בהם ההשקעה הופכת למסוכנת במסחר עצמאי.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

 


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן