מהם תנאי הקבלה ללימודי שמאות מקרקעין?

אין זה סוד ששוק הנדל"ן מהווה כיום אחד מהצירים המרכזיים והמובילים במשק הישראלי. ככל שהאוכלוסייה גדלה, כך גם הביקוש לדירות עולה, ואנו חשים זאת היטב בעליית מחירי הנדל"ן בעשור האחרון. מנגד, הכלכלה במדינתנו הקטנה מתפתחת פלאים, ואף היא יוצרת ביקוש לנדל"ן מסחרי מסוגים שונים כמו משרדים, מפעלים ועוד.
שוק הנדל"ן המתפתח מייצר באופן טבעי ביקוש למקצועות רבים, ובעיקר למומחים בעלי הכשרה ייעודית ומקיפה בתחום שמאות מקרקעין.

למה דווקא שמאות מקרקעין?

איך שלא תסתכלו על זה, שמאי המקרקעין הוא מקצוע שאף טכנולוגיה לא תוכל להחליף, נראה כי מדובר באחד המקצועות המבוקשים והנחשקים בתחום הנדל"ן שניתן לעבוד בהם כל החיים!
שמאי מקרקעין הוא שחקן מרכזי בשוק וממלא פונקציות רבות בתחומי המשק והכלכלה. בין היתר שמאי מקרקעין אמון על הפשרת קרקע, הפקעות, מיסוי מקרקעין, משכנתאות, הערכות נכסים ממשלתיים ופרטיים, היטל השבחה והרשימה עוד ארוכה. בוגרי לימודי שמאות מקרקעין יוכלו ליהנות ממקצוע מבוקש, מאתגר ומניב הכנסה גבוהה.
סיבה נוספת לבחור את התחום הוא הביקוש ביחס להיצע. על פי נתוני מועצת שמאי המקרקעין בישראל, מספר העוסקים בתחום קטן יחסית, ולכן מדובר בהזדמנות פז לשמאים צעירים, או כאלה שמעוניינים להתחיל קריירה שנייה.

למי לימודי שמאות מקרקעין מתאימים?

לימודי שמאות מקרקעין מתאימים לאקדמאים שיש ברשותם תואר ראשון ואפילו שני, אך מעוניינים לעשות הסבה לשמאות או משלבים לימודי שמאות בנוסף. הסיבה לכך ברורה, מדובר בתחום ריווחי ומתגמל שיש בו ביקוש. מלבד זאת, הוא מתאים לסטודנטים בתחילת התואר, המעוניינים לשלב לימודי שמאות מקרקעין בנוסף לתואר.
לדוגמה, סטודנט הלומד תואר בעריכת דין ומעוניין לעסוק בתחום דיני מקרקעין, יכול להוסיף לימודי שמאות מקרקעין להתמקצעות נוספת. רק נציין כי שמאות מקרקעין זה הרבה מעבר להתמקצעות זה ממש מקצוע גדול בדומה למשפטים.

תנאי הקבלה ללימודי שמאות מקרקעין:

  • מעל גיל 23 (בבחינות הסופיות).
  • התמחות אצל שמאי מקרקעין מוסמך.
  • אי רישום פלילי.
  • עמידה בהצלחה בבחינות מועצת השמאים.
  • תואר ראשון אשר מוכר על ידי המל"ג.
  • סטודנט הנמצא לקראת תחילת לימודים לתואר ראשון.

לימודי שמאות מקרקעין בכיתות מלאותמהו משך המסלול ללימודי שמאות מקרקעין במכללת פסגות שמאות?

המסלול ללימודי שמאות מקרקעין מקיף ומעמיק במיוחד ואורך כשנתיים. הלימודים מתקיימים פעמיים בשבוע בשעות הערב או בכל שעותהיממה באמצעות מסלול מקוון. הלימודים מאתגרים ומעניינים מאוד לאורך כל המסלול בין היתר מתמקצעים בתחומי תכנון ובניה, מיסוי מקרקעין, יסודות מדידה ומיפוי, חשבונאות וניתוח דוחות, יסודות המימון ושימושם בשומת מקרקעין ועוד.

ועכשיו לחלק המעניין יותר – במה ניתן לעבוד בתום הלימודים?

בתום הלימודים ניתן לעבוד כעצמאים בתחום מול חברות ביטוח, סוכנויות נדל"ן, משרדי תיווך, מול אנשים פרטיים, בנקים, קבלנים, ייצוג בסוגיות מיסוי מקרקעין, חוות דעת לבתי משפט ועוד.
אם תרצו לעבוד כשכירים, תוכלו לעבוד בחברות ביטוח, משרדי שמאות מקרקעין, המגזר הציבורי, חברות נדל"ן ועוד.
במסגרת תפקידכם יהיה עליכם לחוות דעת על שוויי של קרקעות ונכסים בשוק הנדל"ן אשר ניזוקו, הופקעו, נגנבו, משועבדים או מיועדים למכירה, בכדי לאמוד את הפיצוי שיש לשלם לניזוק/ מבוטח. תפקיד נוסף הוא עריכת שומה, כלומר הערכת השווי הכספי של הנכס ספציפי עבור חברות ביטוח, בנקים, אנשים פרטיים, קבלנים, פרויקטים של התחדשות עירונית וגופים

לחצו על הקישור למידע אודות מסלול שמאות מקרקעין ופטור מדמי רישום>>>


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן