פסיכולוגית מסחר ה-DAY TRADER

כותב: מכללת פסגות
המסחר התוך יומי צופן בחובו פוטנציאל גדול מאוד לרווח וסוחרים תוך יומיים רבים אף הופכים את המסחר למקצוע בפני עצמו ועוסקים בו במשרה מלאה. אך לכל דבר טוב יש את הגבול ההופך אותו מיפה כל כך לכלי הרסני.
בפרק הזה אני רוצה לחשוף בפניך קורא יקר את הבעיות הנוצרות כתוצאה מהמסחר התוך יומי. כמובן שתוכל ללמוד על כך בצורה מעמיקה בלימוד מסחר אך חשוב גם לעמוד על בעיות אלה וברגע שתבחין שאתה פועל בצורה שלילית כך, תדע כיצד לפעול ולשנות זאת.
סוחרים תוך יומיים סוחרים בתוך היום על מגמות תוך יומיות ולכן הם נמצאים במעקב יום יומי אחר השוק ויש גם סוחרים שמחוסר מעש יושבים מול המסך כל היום כמעט. החשיפה היום יומית אל מסך המחשב והגרפים גורמת למסחר התוך יומי להיראות כעבודה. השגרה מכניסה את הסוחר התוך יומי לבועה שכל יום יש צורך לעשות לפחות עסקה אחת. ברגע שיש רצון להוציא כל יום עסקה, התרחיש הוא שברגע שאנחנו נמצאים מול המסך אנחנו מחפשים סיבה להיכנס לשוק. הרבה פעמים אנחנו רואים עסקה שאינה כל כך מתאימה לשיטת העבודה שלנו, ולמרות זאת אנחנו מחליטים להיכנס לעסקה. זה ביטוי של סטייה משיטת העבודה. סוחר שרצונו להצליח בשוק חייב להיות עקבי להיצמד לשיטת עבודה ולא לסטות ממנה. במילה אחת תסנן עסקאות, אל תוותר לעצמך, אם ישנה עסקה שמעלה בך ספק, אין ספק אל תכנס לעסקה חד משמעית!
ישנם סוחרים רבים שמנתחים ברמות גבוהות ביותר אולם חשבון המסחר שלהם אינו מתנהג כך. וזו הסיבה המרכזית שפוגמת בהם.
המסחר התוך יומי מתעסק במסחר בתוך היום  באינטרוולים קצרים של שעות ואף דקות.
אם לדוגמא זיהית עסקת לונג בגרף שעה, אתה מתזמן את העסקה בגרף. הזנת הוראת סטופלוס והוראה ליעד- עבדת על פי גרף שעה. עכשיו אתה כבר בתוך העסקה. סוחרים תוך יומיים חשופים יותר לשעות מסך והקרבה למסך מכניסה בדרך כלל סוחרים לאחר הכניסה לעסקה לגרפים באינטרוולים נמוכים יותר מאינטרוול בו תזמנו את העסקה. לדוגמא לגרף של  5 דק', וזאת על מנת לראות האם הכיוון הוא נכון, ואם השוק נע עם הכיוון אליו נכנסו לעסקה. כתוצאה מכך שבאינטרוולים אילו התנודתיות רבה ומהירה, אתה תראה הרבה תנועות חדות למעלה ולמטה- הרבה רעשים, התנועות הללו בגרף שעתי דוגמא מסוננות, יש סינון לרעשים.
ברגע שאנחנו רואים כאלו תנועות,  אוטומטית אנחנו נכנסים ללחץ שמא טעינו, והשוק הולך נגד כיווננו.  שני דברים יכולים להיגרם מכך:
בראשונה זה עלול להפוך עסקה מצליחה וטובה לעסקה מפסידה.
אם לדוגמא, לאחר הכניסה לעסקה, אנחנו נבחין שהמחיר מתקרב להוראת הסטופלוס ואתם בהפסד. מהלחץ ומהתנועות באינטרוול הנמוך, אנחנו קובעים שהעסקה לא עבדה וסוגרים בהפסד לפני הוראת הסטופלוס שקבענו. ובדיוק מהרגע שסגרנו את העסקה בהפסד,  העסקה חוזרת לכיוון ומגיעה בדיוק ליעד שקבענו. אבל אנחנו יצאנו בהפסד מהעסקה הזו.
בשנית יחס הסיכוי סיכון נפגם. ובטווח הארוך אנחנו מפסידים.
לדוגמא, לאחר שקבענו יעד מהגרף, אנחנו מבחינים  שהעסקה מרוויחה ונעה לכיוון היעד שלנו. אנחנו מבחינים לפתע בגרף 5 דק' לדוגמא בשינויי בכיוון פתאומי, נגד הכיוון של היעד. אוטומטית אנחנו נכנסים ללחץ, שמא טעיתם ביעד, העסקה תהפוך למופסדת, חבל על הרווח שצברנו עד כה. מכאן הפעולה היא חיתוך של העסקה ברווח הקטן מהיעד שהצבנו לעצמנו. יחס הסיכוי סיכון מתחיל להשתנות לרעתנו, וזו תוצאה מכך שאנחנו מסכנים בהפסד,סטופלוס יותר ממה שאנחנו בסוף לוקחים. ולא משנה כמה שנהיה מנתחים טובים, ביחס כזה של סיכוי סיכון מצבנו אינו טוב בשוק. ואנחנו נגיע מהר מאוד להפסדים ולא לרווחים. חשוב שתבין רעשים אילו באינטרוול הם התיקונים של המהלכים. מה שבגרף השעתי לא תראה בכלל.
לכן כלל ברזל, ברגע שנכנסת לעסקה אתה מזין הוראת סטופלוס וקובע יעד. מרגע זה אתה מתרחק מהמסך ולא נכנס חד משמעית לגרפים באינטרוולים נמוכים.בלימוד מסחר, כמו במסחר, תהיה נאמן ליעד שקבעת וכך גם לסטופלוס, ותתרחק מהמסך.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן