המניות שלמרות המשבר הצליחו להוציא את המשקיעים מעבדות לחירות

כותב: שלומי אלרן, מנהל צוות המרצים ומועדון המשקיעים של מכללת 'פסגות' 
פתיחת השנה האחרונה בשוקי המניות, ב- wallstreet ובכלל השווקים העולמיים הייתה הגרועה ביותר מזה 15 שנים. הגורם המרכזי לכך היו הבשורות הרעות על צמצומים בהיקפי היצור שהגיעו מסין הגדולה, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. הבשורות הללו מסין גרמו לפניקה בשווקים, wallstreet הגיבה בירידות חדות, הבורסות באירופה עברו טלטלה כבדה ואם כל זה לא מספיק, מחיר הנפט צלל לשפל של 12 שנים ובשלב מסוים עמד על  26$ לחבית.
גם השוק הישראלי הגיב בהתאם ומדד ת"א 25 הגיב בהתאם, כתוצאה מהשפעת השווקים מעבר לים. מאז אותה פתיחה צורמת הספקנו לראות התאוששות בשווקים, כיום אנו נושקים לרמות בהן היינו בתחילת השנה ומאוד קרובים לשבירת שיאים חדשים.
למרות פתיחת השנה הקשה בשווקים, יש מניות שהתשואה שלהן הייתה כה גבוהה שביכולתן להוציא את המשקיעים בה מעבדות לחירות. שתי המניות שבחרתי להציג, מהשוק הישראלי ומהשוק האמריקאי, שתיהן שייכות לסקטור הגז והנפט שעבר טלטלות גדולות השנה.
המנייה שכיכבה השנה בישראל היא מניית 'מודיעין' עם למעלה מ- 700 אחוז עלייה מתחילת השנה. בשיאה, המניה הגיעה לתשואה של למעלה מ- 1800 אחוז בחודש פברואר. אפילו הירידות החדות של השווקים באותה תקופה לא הצליחו למנוע מהמנייה להמריא מעלה. מניית 'מודיעין', כפי שנהוג לומר, "קמה מהקבר", תחיית המתים בהתגלמותה, המנייה הייתה כבויה מפברואר 2013 (לאחר שצללה החל מקיץ 2011).
מה שעורר את המניה היה דיווח של החברה על פוטנציאל למציאת גז ברישיון "דניאל" שברשותה, ביום זה המנייה טסה למעלה מ 600 אחוז. מדובר במאגר שגודלו לפחות לפי דברי בעלי השליטה הגדול ביותר מאז גילוי מאגר "ליוויתן", בהחלט גילוי מרשים שיכול לתרום לשיפור האנרגטי של ארצנו הקטנטונת.
המניה השנייה מגיעה מהשוק האמריקאי, מניית CHK של חברת  Chesapeake Energy שפועלת כחברה עצמאית בארה"ב ובבעלותה שדות נפט וגז במדינות שונות בארה"ב.  מאז קיץ 2014 המניה במגמת ירידה ברורה וזאת בעקבות קריסת מחירי הנפט. לעומת מניית 'מודיעין', מניית CHK מאד "טכנית" ונוהגת על פי הכללים הטכניים.
השנה, מאז החל הזהב השחור לצלול, מניית CHK כמו כל חברות האנרגיה השילה מערכה עשרות אחוזים. באמצע פברואר המניה הגיעה לשפל של 1.5 $ למניה אך מאז נסקה מעלה מעל 340 אחוז. גם פה, הניתוח הטכני גילם את הבלימה של מחירי הנפט ותחילת התאוששותו, מניית CHK הגיבה בהתאם והגרף הבא מצביע על כך.

פריצת קו מגמה ביומי

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן