איך לסחור בתקופה של חוסר וודאות

כותב: יואל צור, יועץ מנטלי ומאמן אישי, מנחה הקורס: "אימון מנטלי להצלחה במסחר"

בריטניה הצביעה על יציאה מגוש היורו, מטבע הלירה סטרלינג הגיב בירידות חדות. השווקים נמצאים בחוסר וודאות וההמשך לא ידוע…
יש חשש שמדינות נוספות ילכו באותה הדרך.
הכותרות של כל אמצעי התקשורת צועקות "אסון" ויש אנשים שנכנסים לפאניקה גדולה ומגיבים בצורה רגשית.
אז מה עושים?
בתקופות של חוסר וודאות אמצו את המשפט הבא:
"אם יש לכם ספק, אז אין ספק"
אם גם אתם נמצאים בחוסר וודאות, תקראו את המילים הבאות .
האם אתם פוחדים לפספס עסקאות טובות? לפעמים אנחנו פספסים עסקאות טובות. זה קורה. אבל הפחד הזה לא אמור לגרום לכם לבצע עסקאות שאחר כך תתחרטו עליהן.
פחד יכול להיות חלק מכל מהלך שתעשו בחיים. כאשר מדובר בהשקעה של הכסף שלכם (כסף אמיתי ולא חשבון דמו), הפחד הזה בהחלט מובן. להיות בפחד מלהפסיד בעסקה זה חלק מהמשחק.
אותו הפחד גם עובד הפוך, כאשר אתם מפחדים לפספס עסקה טובה.
יש מקרים ברורים שבהם עסקה נראית טוב ואתם מרגישים מאוד בטוחים איתה. יש גם מקרים הפוכים, שבהם עסקאות נראות רע ואתם בכלל לא בטוחים.
ועדיין כמו בחיים כך גם במסחר, יש איזורים רחבים ואפורים וכמובן גם גוונים שונים של אפור. אנחנו פשוט נקרא לזה חוסר בהירות.
על מנת שתוכלו להתמקד ולהבין באיזה גוון של אפור מדובר, קחו לעצמכם הפסקה קצרה ואז חיזרו והתבוננו שוב בעסקה. האם העסקה תואמת לתוכנית המסחר שלכם בכל פרמטרים הקריטים שקבעתם?
אם לא, אז אין יותר ספק. זוהי עסקה שאתם לא צריכים לבצע. ההפסקה עזרה לכם להגיע להחלטה חד משמעית. מעולה! המקרה הקשה יותר זה כאשר אתם מסמנים √ על כל הפרמטרים שקבעתם לאישור ביצוע העסקה, הכל נראה טוב על הנייר, אבל עדיין יש לכם ספק.
למה עדיין יש לכם ספק?
תזוזה נוספת מהמסך תוכל לעזור לכם לנקות את המחשבות. לאחר שתחזרו מההפסקה בידקו, האם עדיין יש לכם ספק? אם הספקות נעלמו, יש לכם עסקה – המוח שלכם השתחרר מחוסר הוודאות, העסקה נראית טובה מכל הבחינות ואתם מוכנים ללחוץ על הכפתור.
רגע… מה עושים עם חזרתם והספקות עדיין כאן? אם אתם יכולים בקלות לומר מה הבעיה, אז אתם גם יכולים בקלות לוותר על העסקה ולהמשיך הלאה. סוף סוף מצאתם את החלק שהיה חסר לכם כדי לפסול את העסקה.
אם אחרי כל זה אתם עדיין לא יכולים לשים את האצבע שלכם על החלק החסר ואתם עדיין בספק, אז תישארו בחוץ! ככה אתם תרגישו יותר טוב בזה שלא עשיתם משהו שאתם לא בטוחים בו.
כמובן שבדיעבד אתם תוכלו לראות שפספסתם עסקה שהצליחה ועדיין תמשיכו את הדיאלוג עם עצמכם שוב ושוב. "אולי הייתי צריך להיכנס" או "למה לא עשית את זה" אבל, הסבל שלכם היה יכול להיות גדול יותר, אם הייתם נכנסים בספק וחוטפים את המכה מכיוון אחר.
לכן, אם יש לכם ספק, אז אין ספק!
מה אתם חושבים על זה?
יואל צור יועץ מנטלי ומאמן אישי

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן