מספר כללים למשקיע המתחיל בשוק ההון

המטרה במאמר זה להציג מספר כללים חשובים להשקעה נכונה לאדם הפרטי שמעוניין בהכנסה נוספת מהשקעות בשוק ההון.

כיצד מתחילים להכיר את שוק ההון?

הרצון שקיים אצל כולנו להתעשר בין לילה מאד מסוכן למי שמתחיל את צעדיו הראשונים בשוק ההון,חשוב מאד לסנן את ההתלהבות ולחשוב בצורה הגיונית ומציאותית.

חישוב השקעות בשוק ההון במחשבון ולפטופבשלב ראשון צריך תוכנית עבודה מסודרת ובה יש להגדיר בצורה ברורה את הדרישות הראשוניות שלכם משוק ההון.

  1. מה לכלול בתוכנית העבודה?
  2. מהו הסכום אותו אני מתכוון להשקיע?
  3. האם אני בנוי לסכן את הכסף?
  4. האם הכסף אותו אני מיעד להשקעה לא מיועד לדירה או ללימודים?
  5. האם אני בנוי גם להפסיד כסף?
  6. האם יש לי את הידע הנדרש למסחר בבורסה?
  7. האם אני מודע ובקיא בכל המכשירים הפיננסיים הקיימים בשוק ההון?

הבעיה הגדולה ביותר אצל רוב המשקיעים הפרטיים היא שאנחנו בטוחים שאנו יודעים הכול על הבורסה ושמשהו לא עובד אנו ישר מאשימים את הבורסה לפני שבדקנו אם אולי אנחנו אשמים?

בשלב השני צריך לדעת את הכלים בהם אנו משקיעים

דוגמא 1: קרן נאמנות שזה מכשיר מאד פופולרי אצל משקיעים פרטיים,יש לדעת האם הקרן מתמחה או מעורבת,נניח שזו קרן מתמחה המשקיע  חייב לדעת את סוג ההתמחות של הקרן. דוגמא 2: קרן נאמנות מתמחה במדד ת"א 25, חובה לדעת את המגמה של מדד ת"א 25 ,משום שגם אם מנהל הקרן הוא מקצוען הקרן תייצר הפסדים למשקיע אם המגמה במדד ת"א 25 היא בירידה,לכן מעבר לזה שמשקיעים בקרנות נאמנות חובה על המשקיע לדעת מעבר. המסקנה המתבקשת היא שיש להשקיע בשוק ההון רק לאחר שיודעים את התאוריה והפרקטיקה.
את הידע משיגים על ידי מעקב אחרי השווקים, עיתונים כלכליים, אתרי אינטרנט המספקים מידע פיננסי, ספרות מקצועית ומקורסים מקצועיים. לאחר שרכשתם ידע מומלץ מאד להשקיע בשוק ההון באופן וירטואלי כלומר בכסף לא אמיתי. ישנם המון אתרים שבהם אתם יכולים לנהל תיק השקעות ממש כמו במציאות. את המעבר מתיק השקעות וירטואלי לכסף אמיתי יש לעשות רק לאחר שאתם מתחילים לייצר רווחים ואתם מרגישים מספיק ביטחון להשקיע כסף אמיתי.

שלב שלישי, הוא בנייה נכונה של תיק ההשקעות.

אין להשקיע את כל הסכום במניה אחת אלא יש לפזר במס' רב של מניות מהסיבה הפשוטה שגם אם אתם משקיעים עם שיטה לאחר שרכשתם ידע, שוק ההון הוא עדיין ספקולטיבי וחייבים לפזר את הסיכונים. מומלץ מאד לגוון את תיק ההשקעות במגוון מכשירים פיננסיים כמו תעודות סל, קרנות נאמנות, אג"ח ומניות.
לסיכום, השקעה בשוק ההון מחייבת תוכנית פעולה ברורה המורכבת ממס' כללים:
1. שלב ההבנה והרצון להכנסה נוספת.
2. רכישת ידע והבנה מעמיקה על התחום.
3. בניה נכונה של תיק ההשקעות.
4. משמעת עצמית שתחייב אתכם לפעול לפי תוכנית הפעולה שהגדרתם מראש והוכיחה את עצמה בשלב הווירטואלי משום שבבורסה מעורב הרבה רגש שמשפיע לרעה על ההחלטות האמוציונאליות
סקרנים לשמוע עוד? אנו מציעים קורס ניהול פיננסי מקצועי>>> 

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן