מסחר בחוזים עתידיים – חלק שני

למאמר הראשי (חלק 1) -"חוזים עתידיים: כל היתרונות והחסרונות" >>>

חלק שני של המאמר על חוזים עתידיים: 6 העקרונות המובילים כיום במסחר בחוזים עתידיים

1. מסחר

מסחר בחוזים מאפשר נגישות לאלפי סוגי מוצרים (מטבעות, מדדים, אג"ח, סחורות ומניות) בעולם כולו הנסחרים בכל שעות היממה. קרבה זו לשווקים נעשית במינימום בירוקרטיה, תוך שימוש בחשבון מסחר אחד ללא המרות מטבע מיותרות.
כיתת לימוד לקורסים בשוק ההון במכללת פסגות

2. עמלות זולות

חוזים עתידיים נסחרים בבורסות, ללא עושי שוק המתווכים בין הסוחרים. כך, במסחר בחוזים המרכזיים אשר לא סובלים מחוסר נזילות, המרווח בין שער הקנייה לשער המכירה נקבע כמרווח המינימלי האפשרי. למשל, כ-1/4 נקודה בחוזה על מדד הנאסד"ק 100 .. מספרים אלו מציבים את החוזים העתידיים כחסכוניים ביותר ביחס עמלות .

3. אמינות

סחר בשוק בורסאי מניב יתרון חשוב נוסף לסוחרים-אמינות. לאמינות זו מספר צדדים:

ציטוט המחיר

שוק בורסאי מניב בכל רגע נתון מחיר אחרון (last) אחד ויחיד לכל חוזה שנקבע בעקבות העסקה האחרונה שנעשתה על ידי סוחרים. זאת בניגוד לשוק לשווקי מניות מסויימים אשר נשלטים על ידי עושי שוק המנווטים את שערי הנכסים באופן מגמתי (במסחר הבין-בנקאי במט"ח ציטוטי המחיר תלויים בנותן השירות!).

4. גידור סיכונים

המבחר במוצרים מאפשר פעולות גידור סיכונים בין הנכסים בהתאם לסיכוני הסוחרים ואופי פעילותם. כך למשל ניתן להגן על עסקאות יבואיצוא ריאליות על ידי ביצוע עסקעות נגדיות בשוק החוזים באותו גודל נכס בסיס ולאותה תקופת זמן.
עובדה זו נכונה הן לגבי מטבע העסקה הריאלית (חוזי מטבע) הן לתוצר נשוא העסקה (חוזים על סחורות) ולהוצאות המימון שלה (חוזי אג"ח). כמו כן, חוזי המניות והמדדים מציעים אפשרות יעילה וזולה לגידור סיכונים של תיקי מניות.

5. מינוף

מינוף הוא היחס בין גודל העסקה לבין כמות הבטחונות המקיימת אותה. מאחר ומסחר בחוזים מתייחס לעתיד, אין הסוחרים נדרשים לשלם בעבור כל ערך החוזה אלא רק להפקיד בטחונות מסויימים (הנקבעים בהסתמך על תנודתיות החוזה וגודלו באופן ספציפי) וזאת עד ליום מימוש העסקה בפועל (יום פקיעת החוזה).
בנוסף, רמת המינוף גמישה ונקבעת לפי רצון הסוחר עד למקסימום מסוים אשר נקבע על ידי הבורסה. כך, המסחר בחוזים עתידיים מאפשר תנאים אופטימליים לכל סוחר להגדיר את סביבת הסיכון בה הוא מעוניין להמצא.

6. סוחרים מוסדיים

שוק החוזים העתידיים מורכב ברובו מסוחרים מוסדיים אשר מגדרים את תיקי לקוחותיהם. על ידי זיהוי תפוס פעילותם יכול הסוחר המתוחכם להשתתף איתם ברווחים העודפים.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן