האם יש מי שממהר כיום "לאסוף" מניות? האם זאת מגמה נכונה?

מה דעתכם על בעלי שליטה רבים בחברות ציבוריות שרוכשים מניות בחברות שלהם?

יצחק תשובה מבעלי קבוצת דלק רכש מניות בקבוצה מעל 100 מיליון שקל. גם חברות ציבוריות רבות מבצעות "רכישה עצמית של מניות".
תופעה זאת נצפית לאחרונה ברחבי העולם ובהיקפים עצומים. ציבור המשקיעים רואה בצעד זה הבאת אמון מצד בעלי השליטה שמשדרים בכך שאינם נוטשים את הספינה הטובעת ומבחינתם הירידה היא אפקט פסיכולוגי שלילי של השווקים שלא קשור בביצועי החברה.
מבחינת בעלי השליטה הם רוצים להעביר מסר שמצב העסקים בשליטה מלאה ואין צורך לדאוג לעתידה.

מדוע חברות קונות מניות "בשפל"?

רכישת מניות עצמית נעשית בעיקר מהטעמים הבאים:

  • איתות לציבור שכדאי להשקיע בחברה – מחקרים שונים מראים כי שוק ההון מגיב באופן חיובי
  • רכישה עצמית של מניות – הטיעון הוא שהחברה מאותתת שמחיר המניה נמוך וקיימת כדאיות בהשקעה בחברה.
  • הבטחת מלאי מניות לצרכים שונים של החברה, כמו הקצאה לעובדים, הנפקה, מיזוג עם חברה אחרת וכו'.
  • השפעה על בעלי מניות קיימים – הרכישות עשויות להשפיע לטובה על בעלי המניות. באמצעות הקטנת כמות המניות ניתן לגרום להגדלת הריווח למניה, לטובת כלל בעלי המניות. המשמעות היא שיש כאן מעין דיבידנד עקיף לבעלי המניות, מבלי שהם יידרשו לשלם על כך מס, שהרי מבחינה פורמלית הם לא קיבלו דיבידנד.
  • הזדמנות לרכישת מניות "בזול" – בעלי עניין רבים סבורים שמחירי המניות כיום זולות ונוצרה הזדמנות לקניית מניות במחיר נמוך. בחודשים האחרונים  מניות רבות הגיבו בירידות חדות ולמעשה "מחקו" את  מהלך העליות המרשים של השנים האחרונות. ניתן למצוא המון מניות של חברות גדולות כמו אפריקה ישראל ואזורים שבמשך מספר חודשים של ירידה הגיעו לרמות מחירים מלפני שלוש וארבע שנים.

האם משקיעים פרטיים צריכים גם לקנות מניות?

מאד מפתה משקיעים פרטיים לנסות ולחכות אחר פעולותיהם של בעלי העניין.
המון משקיעים פרטיים סבורים שבעלי העניין יודעים לזהות הזדמנויות קניה מתוקף היותם חשופים למידע הפנימי של החברה. easeus partition master pro crack
לדעת הכל על לימודי שוק ההון>>>
אני טוען שמהלך כזה הוא שגוי מהסיבה שלבעלי עניין יש דרכים רבות להרוויח מקניית מניות להבדיל ממשקיעים פרטיים שיכולים להרוויח רק מעלית ערך המניות ולא בדרכים אחרות.
חשוב לזכור שבעלי עניין רוכשים מניות למשך זמן ארוך של שנים רבות ויכולים להרשות לעצמם "הפסד" על הנייר בטווחי זמן קרובים להבדיל ממשקיעים פרטיים שבוחנים את כדאיות ההשקעה שלהם בטווח של חודשים ספורים.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוי


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן