ליאור ברק – האם אפשר להרוויח בשוק מדשדש?

כותב: ליאור ברק
במאמר זה אראה שניתן להרוויח בשוק מדשדש ואציג אסטרטגיה שתניב בזמן קצר רווחים גבוהים כל עוד השוק מדשדש בתחום רחב. בסוף המאמר אציג בפירוט את האסטרטגיה.
כדי לחסוך במילים בואו נתבונן בתמונה הבאה:
בציר האופקי ניתן לראות ערכים שונים (עתידיים) של מדד ת"א-25, בין 1140 נקודות ל- 1280 נקודות. בציר האנכי ניתן לראות את הרווח/ההפסד בשקלים בטווח של ( ₪ 1000-) ל 1200 ₪.
ניתן לראות שכל עוד מדד ת"א-25 יהיה בין 1160 ל- 1250 נקודות, (ציר אופקי) השקעה של 1000 ₪ תניב לנו רווח של 1000 ₪. באופן דומה השקעה של 2000 ₪ תניב לנו רווח של 2000 ₪ וכך הלאה. החלק המפתיע בכל הסיפור הזה הוא שההסתברות לרווח עומדת על כ-70% וההסתברות להפסד עומדת על כ-30% (נכון ליצירת האסטרטגיה).
כלומר לפנינו אסטרטגיה שבהסתברות  גבוהה יכולה להניב תשואה חודשית של כ-100% (שילמנו 1000 ₪ ובסוף החודש נקבל 2000 ₪ שקול לכך ששילמנו 1000 ₪ ובסוף החודש נרוויח 1000 ₪). יחס סיכוי/סיכון באסטרטגיה זו עומד על 1:1. בכל מקרה לא ניתן להפסיד באסטרטגיה זו יותר מ 1000 ₪.
שימו לב, ההתייחסות כאן היא לאסטרטגיה סטטית. כמובן שאם נראה את המדד חורג מגבולות אלו נוכל "לשפץ" את האסטרטגיה או לצאת ממנה.
אסטרטגיה כזו לא ניתן ליצור במניות אלא באופציות מעו"ף. בעזרת אופציות ניתן להרוויח גם בשוק מדשדש ולהיות אדישים לעליות/ירידות כל עוד הן בטווח אותו הגדרנו מראש. בניגוד למסחר במניות, באופציות ניתן לאמוד את ההסתברות להצלחה/כישלון של האסטרטגיה וניתן לבנות אסטרטגיות ביחס סיכוי/סיכון שונים מ 1:1 (למשל לסכן 1 בשביל לקבל 2).
את האסטרטגיה הנ"ל בנינו בתחילת החודש (בקורס אופציות במכללת פסגות) לפקיעה של יום חמישי 25/4. כשבנינו את האסטרטגיה עמד מדד ת"א-25 על 1242 נקודות. באסטרטגיה הזו הנחנו דשדוש עם נטייה לירידות. ביחידה בסיסית אחת של האסטרטגיה יש 4 אופציות פוט במחירי מימוש שונים. מכל אופציה יש לרכוש/לכתוב כמות שווה של יחידות. 2 יחידות מכל אופציה מביאה לגרף הרווח/הפסד שהצגתי.
לשאלות נוספות, ניתן לפנות אליי במייל liorb@https://dev.psagot.org
ליאור ברק, מנהל תחום אופציות, מכללת פסגות

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן