השקעות בשוק ההון – מהם סוגי ההשקעה השונים?

אם אתם חושבים על השקעה בשוק ההון רק כי אמרו לכם שמדובר בכסף קל שזורם במהירות?

זה עשוי להיות נכון, אבל רק באופן חלקי בלבד. תחום ההשקעות (כמו כל תחום אחר, אגב), מורכב מהרבה יותר מאשר סתם "מזל".
הוא מורכב מהרבה ידע הנוגע לסוגי ההשקעות הקיימים, מבחירת ההשקעה הנכונה והמתאימה לאופייכם ולמשאבים העומדים לרשותכם, ובעיקר, מורכב מהמון למידה, התפתחות ופיתוח כלים לזיהוי הזדמנות המתאימה. כך שאולי, גם למזל יש מקום בהצלחה, אבל המזל יבוא לידי ביטוי בעיקר בבחירת הקורס המתאים לכם או בבחירת תחום ההשקעות הנכון עבורכם.
השקעה בשוק ההון

סוגי השקעות

כיום, קיימים מספר אפיקי השקעה פופולריים:

  • פיקדונות – נחשב לאפיק השקעות שמרני להשקעת הכסף לתקופה הידועה מראש. הפיקדון יכול להיות בש"ח, בדולר או בכל מטבע אחר. הוא יכול להיות מלווה בריבית קבועה, בהצמדה למדד, למטבע, או להופיע בכל שילוב אחר.

יתרונם של הפיקדונות כאפיק השקעה הוא בשמירה על ערכה של הקרן, חסרונותיו הם בתשואות הנמוכות באופן משמעותי מהתשואות המתקבלות באפיקי ההשקעה האחרים, ונזילות בעייתית, בשל תחנות יציאה קבועות או קנסות יציאה. לרוב, האפיק מיועד לכאלה שאינם בעלי קשיי נזילות ולמתכננים לטווח הרחוק.

  • השקעה במניות בבורסה – המניות הן ניירות ערך, אשר בעת רכישתן המשקיעים הופכים להיות חלק מבעלי החברה שהנפיקה את המניות. השקעה במניות נעשית מתוך הערכה כי, בעתיד, לכשהחברה תגדיל את שוויה, תימכרנה המניות ברווח.

כאן, מדובר בהשקעה עם סיכון – אתם מעריכים כי ערך המניה יעלה, אבל הוא עלול גם לרדת, במידה וההערכה שלכם הייתה שגויה או שהייתה מבוססת על תחושת בטן בלבד.
רוצים לדעת כיצד משקיעים נכון במניות?>>>
השקעות להלן:

  • קרנות נאמנות – קרנות השקעה אשר מנוהלות בידי הגופים המוסדיים (כבתי השקעות, לדוגמה). בסוג השקעה זה, המשקיעים מחזיקים ביחידות השתתפות בקרן, אשר לה מדיניות השקעות מגובשת ומפורטת, אשר היבטים פרטניים שונים כאפיקי ההשקעה של הקרן, תחשיב דמי הניהול וכד'.
  • אגרות חוב (אג"ח) – שטרות חוב המסופקים למשקיע כנגד ההלוואה שסיפק לחברה. אגרות חוב מחייבות את החברה בהחזר כספי ההלוואה במועד הפירעון שנקבע מראש, וזאת, בתוספת לריבית ו/או הצמדה. מידת הסיכון בהשקעה משתנה, וכרוך בסוג אגרות החוב ומדרג הסיכון של החברה.

 

  • קרנות הון סיכון – קרנות פרטיות אשר משקיעות במיזמים ובעסקים מבטיחים, מתוך ההערכה לתשואות גבוהות בעתיד. אחת מהשקעות המועדפות על קרנות מסוג זה, הן סטרט-אפים, השקעות הטומנות בחובן סיכונים, אך גם נחשבות לבעלות צפי רווחים גבוה מהרגיל.
  • השקעה בשוק נדל"ן – נחשב לאפיק ההשקעה הפופולרי ביותר כיום בישראל. יחד עם זאת, בשל המציאות המשתנה, גם את לימודי הנדל"ן כדאי ללמוד לעומק, ולא לפעול על פי אימפולס.
  • השקעה במטבעות קריפטוגראפיים – השקעה במטבעות קריפטוגראפיים הינו תחום חדש, אשר מסתמן כמבטיח וככוכב עולה בתחום ההשקעות בעולם וגם בישראל. מאחר ומדובר בתחום מורכב למדי, מומלץ להשקיע את הזמן הנדרש, וללמוד אותו כהלכה ולעומק.

כשמדובר בהשקעות, במיוחד ברציניות שבהן, אסור להניח למזל להיות חלק מתכנון ההשקעות שלכם. אתם חייבים לדעת כמה שיותר על התחום, על מנת שתוכלו להפיק את התשואות להן אתם מצפים!


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן