השפעת הבחירות על שוק המניות – מאמר דעה

כותב: שחר חן

כיצד תשפענה הודעות גיאו-פוליטיות על שוק המניות? אף אחד לא יודע. וגם מי שאומר שיודע- שקרן גמור. דעתי בלבד. ולאלו העוסקים בהערכות כיצד שוק המניות יגיב לבחירתו של מועמד זה או אחר, בואו נציג את העובדות:

ראשית, ידועה לכולם אישיותו השנויה במחלוקת של דונלד טראמפ. מספר עדויות על הטרדות מיניות בשנים האחרונות לא היטיבו איתו ברשתות התקשורת. אך מצד שני עומדת לה פרשיית המיילים של הילארי קלינטון.על פי דיווחים, קלינטון שלחה לפחות 4 מיילים מחשבון דואר פרטי שלה בעת שכיהנה כמזכירת המדינה תחת הנשיא אובמה. שני תובעים כלליים קראו למשרד המשפטים לפתוח בחקירה. ומכאן מתחילים העניינים להתחמם.

חשדות לזיוף-

מחוז צ'יימברס הוא מחוז שנמצא כ 40 ק"מ מערבית ליוסטן

במחוז גרים כ 35,000 תושבים

הפקידה הראשית של המחוז הודיעה בבוקר יום שני שלנוכח תלונות של מצביעים על בעיות בלתי מוסברות במחשבי ההצבעה – ההצבעות מנעו הצבעה בעבור מועמדים רפ' לבית המשפט לערעורים בטקסס והחליפו אותם אוטומטית למועמדים דמוקרטיים'ייאסר השימוש במחשבי ההצבעה והמחוז חוזר להצבעה המסורתית בנייר. החברה המייצרת את מחשבי ההצבעה שלחה צוות לתיקון 'הבעיה'

צ''יימברס

ומכאן לשחיתות נוספת, כסף – קשרים – והבולשת הפדראלית. מושל ורג'יניה הוא דמוקרט בשם טרי מקאליף, מקאליף עובד בצמוד לקלינטונים שנים ארוכות הוא היה יו"ר העמותה לבחירות מחדש של קלינטון ב 1996. הוא גייס כספים בעבור קלינטון לאחר שנבחר לנשיאות. הוא חתם על ערבות למשכנתא בגובה של 1.35 מיליון דולר שלקחו הקלינטונים כשקנו את הבית הנוכחי שלהם בניו יורקמאז ה 11 לינואר 2014 הוא מושל ורג'יניה. העמותה לפעילות פוליטית של אותו מקאליף, תרמה $475,000 בשנת 2015 לטובת קמפיין הבחירות לסנאט של ורג'יניה של דוקטור ג'יל מאקבי.

ד"ר מאקבי, נשואה לאנדרו מאקבי, המפלגה הדמוקרטית של ורג'יניה שנשלטת על ידי מקאליף תרמה עוד $207,788 לקמפיין של הדוקטור מאקבי. הדוקטור הנכבדה הפסידה בבחירות לסנאט המקומי שנערכו בנובמבר 2015 לאחר הבחירות התמנה בעלה של הדוקטור לסגן מנהל הFBI במסגרת תפקידו אנדרו מאקבי היה אחראי על החקירה שהתנהלה נגד מזכירת המדינה בפרשת המיילים.

סך הכל מעניין.

וירג'יניה

ועוד ניסיון להעלמת ראיות הנוגעות בפרשיית המיילים-

במרץ 2015, שלח ג'ון פודסטה, סגן שר לענייני משאבים ומדיניות מייל למנהל הקמפיין של הילארי קלינטון ובו בקשה להעלמת ראיות.

"קח עורך דין ממחלקת המדינה על מנת שיעבור על כל ההודעות ולהעיף את המיילים הרשמיים"

"אני מודע לכל הסיבות מדוע לא לעשות זאת אבל חייבים לעשות את זה" "אגב, אתה יודע כמוני שכל חבר קבינט מחורבן מחזיק חשבון ג'ימייל" (דבר המנוגד להנחיות).- מקור, אתר וויקיליקס.

מייל

הוול סטריט ג'ורנל מדווח ביום שישי האחרון 28.10.16, על מחשב שנדרש לחקירת הFBI, השייך לקרן קלינטון 'אבד' בדואר לאחר שנשלח ממשרדו של אנתוני וינר. אנתוני וינר הוא חבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית. והפלא ופלא, הוא גם נשוי מ2010 להומה אבדין, העוזרת האישית של קלינטון. מדובר על אותו אנתוני משערוריית המין בה שלח וקיבל עשרות תמונות אינטימיות לקטינים וקטינות. על מחשב זה נמצאים 650000 מיילים, מתוכם מיילים שיצאו משרתים פרטיים של הגב' קלינטון. אותם מיילים מסווגים כסודי ביותר. המחשב נשלח לדרכו מהמשרד לכאורה, ומעולם לא הגיע ליעדו.

על מהלך כזה אנתוני ווינר עשוי לקבל 25 שנה בכלא פדרלי, בלי קשר לקשר אסור עם קטינה שיכול לעלות לו ב30 שנה נוספות. ועכשיו נניח, רק נניח שקלינטון תזכה. מה שכנראה יקרה זה הדבר הבא,  תואץ חקירת ה FBI במטרה לסיימה לפני ההשבעה של קלינטון לתפקידה ב 20 לינואר. אחרי פרסום המיילים של ג'ון פדסטה בוויקיליקס, בהם מוכח מעבר לכל ספק שהצוות של קלינטון, בידיעתה המלאה, קשר קשר להעלמת ראיות בניגוד לצו הבאה של הקונגרס האמריקאי, אני לא חושב שה FBI יוכל להימנע מהמלצה להעמיד את קלינטון לדין או למנות תובע מיוחד

בשני המקרים קלינטון לא תוכל להתמנות לתפקידה, הנשיא אובהאמה יאלץ לדעתי לחון את קלינטון עוד לפני מועד ההשבעה וכיוון שלא ממונה נשיא חדש, גם לא ממונה סגן נשיא חדש, סמכויותיו החוקתיות של הנשיא הנוכחי פוקעות ב 20 לינואר בדיוק ב 12 בצהריים. בהעדר נשיא נבחר, ועם פקיעת סמכויותיו של הנשיא המכהן יועברו הסמכויות הנשיאותיות ליו"ר בית הנבחריםיושב ראש בית הנבחרים הוא השלישי בחשיבותו בהיררכיה אחרי סגן הנשיא. היו"ר הנוכחי הוא פול ראיין הרפובליקני שהיה מועמד עם מיט רומני ב2012.

באופן מסורתי, יו"ר בית הנבחרים מביע תמיכה בנציג מפלגתו לנשיאות- תמיכה שאותה מתקשה פול ראיין ליישם. בית היתר לאור אישיותו הססגונית של טראמפ. יחד עם זאת, העדר התמיכה שלו נראה קצת תמוה לאור העובדה שהנשיא הבא יבחר לפחות שופט עליון אחד. ההדלפות באתר וויקיליקס פתרו את הסוגיה- גיסתו של פול ראיין, קטנג'י בראון ג'קסון היא אחת המועמדות לשופטת עליון של הילארי קלינטון למושב פנוי בבית המשפט העליון.

דאג שואן, אנליסט ברשת פוקס והיה יועץ לקמפיינים של ביל והילארי קלינטון. לטענתו, אם הילארי תיבחר לנשיאות היא תעמוד בפני משבר חוקתי. ולכן, הוא מסיר את תמיכתו בה.

דאג שואן

הוול סטריט ג'ורנל מדווח ביום שישי האחרון 28.10.16, על מחשב שנדרש לחקירת הFBI, השייך לקרן קלינטון 'אבד' בדואר לאחר שנשלח ממשרדו של אנתוני וינר. אנתוני וינר הוא חבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית. והפלא ופלא, הוא גם נשוי מ2010 להומה אבדין, העוזרת האישית של קלינטון. מדובר על אותו אנתוני משערוריית המין בה שלח וקיבל עשרות תמונות אינטימיות לקטינים וקטינות. על מחשב זה נמצאים 650000 מיילים, מתוכם מיילים שיצאו משרתים פרטיים של הגב' קלינטון. אותם מיילים מסווגים כסודי ביותר. המחשב נשלח לדרכו מהמשרד לכאורה, ומעולם לא הגיע ליעדו. על מהלך כזה אנתוני ווינר עשוי לקבל 25 שנה בכלא פדרלי..

הצבעה מוקדמת מאריזונה, סיכום נכון ליום שני 31.10.16

כפי שניתן לראות רוב רפובליקני.

נכון ל29.10 בשקלול ההצבעות המוקדמות יש יתרון לטראמפ של 8.2%. אין הדבר מהווה ערובה למשהו, אך זה יותר אמין מכל סקר של עיתונאי. מכל האמור אני מעריך שמי שיושבע בסופו של דבר יהיה טראמפ. ולדעתי האישית השווקים כבר מגלמים זאת. המידע פתוח לכולם.

משמעויות למסחר-

אני חוזר על המנטרה תמיד. הגרף הוא איש המכירות המשכנע ביותר. המגמה הראשית במפות הזמן הגדלות היא מגמה עולה. לא מתווכחים איתה עד שהיא משתנה. על מנת שיתבצעו שורטים בבטחה על הspy  לרדת ולסגור מתחת ל210 לכל הפחות. מוזמנים להקשיב לסקירה האחרונה מחדר המסחר. לצד זה, לא לשכוח שכסף זול נמצא בשפע. סביבת ריבית אפסית. נכון, שוק המניות מבחינה פונדמנטלית יקר אבל- מה האלטרנטיבות חוץ ממזומן?

מסחר מוצלח, שחר חן.

"התכנים המועברים במסגרת מאמר זה אינם מהווים בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שכל מידע שמסופק כאמור אינו מתייחס לפרמטרים של לקוחות מסוימים. מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפני כל קבלת החלטות בנוגע להשקעה. אין בשימוש במידע המובא במאמר זה  ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא יגרמו הפסדים למשתמשים בו"

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן