הבחירות בצרפת והשפעתן על שוק הון

אתמול, יום שני 24.4.17 הגיעו לשווקים התוצאות הראשוניות בבחירות שמתקיימות בצרפת, ונוכחנו לראות איך שוק המניות מגיב בעוצמה. מדד הקאק 40 הצרפתי עלה בשעת הפתיחה של הבורסה בפריז בכ-4%, החוזים העתידיים על מדדי ארצות הברית נסחרו בכ- אחוז שלם של עליות וגם כאן בתל אביב ההשפעה לא פסחה, עליות של כ1% במדד תל אביב 35.

אז איך בדיוק משפיעות הבחירות בצרפת על שוק ההון והשווקים הפיננסיים?

ההיסטוריה בשוק ההון מלמדת על כך שבמועדי בחירות השוק נוטה לשנות כיוון בצורה משמעותית. הבחירות מביאות איתן ראש חדש למדינה. דמות אשר מובילה את המדינה מעתה בתחומי הביטחון הכלכלה והחברה. הדבר דומה לבחירת מנכ"ל חדש בחברה שממונה על ידי דירקטוריון החברה. התהליך מביא עימו ציפיות חיוביות או שליליות של משקיעים אשר מביאים עמם תנודתיות חגירה במחיר המניה.
רוצים לדעת הכל על שוק ההון? הצטרפו ללימודי שוק ההון במכללת פסגות>>>

איך בחירות בצרפת קשורות לשוק האמריקאי או לשוק המקומי?

אז ראשית, צרפת היא הכלכלה השישית בגודלה בעולם אחרי ארצות הברית, סין, יפן, גרמניה והממלכה המאוחדת. למעשה, כל שינוי כלכלי או גיאו פוליטי במדינות אלה עשוי להביא איתו תנודתיות בשווקים.
בנוסף, צרפת היא האם המייסדת של גוש האירו. משקיעים רבים תולים תקוות בכך שהמנהיג העתידי החדש של צרפת ירסן את הלאומיות הגואה בגוש אשר מביאה מדינות כדוגמת בריטניה לרצות לצאת אל מחוץ לאיחוד, מרכיב אשר פוגע באיתנות הפיננסית של הגוש בכללותו.

מי הם המועמדים בבחירות הנוחיות?

עמנואל מקרון, מועמד מפלגת המרכז שהקים en marce ('קדימה'), דוגל במדיניות כלכלית של שוק חופשי. כיהן כשר הכלכלה של הנשיא היוצא פרנסואה הולנד, ובין השנים 2004-2008 כיהן כמנהל השקעות בבנק רוטשילד&קו.
מנגד, מועמדת הימין מארין לה פן, ראשת מפלגת החזית הלאומית שייסד אביה ז'אן מארי לה פן אשר בהשקפתה הכלכלית מתנגדת לכלכלה חופשית ודוגלת ביותר מעורבות עצמית של הממשלה. לה פן מקורבת לקרמלין ושאיפותיה לאומיות לכדי עצירת ההגירה באופן מוחלט, יציאה של צרפת מגוש האירו והחלת ריבונות על שטחים הנמצאים במחלוקת.

אז כיצד לפעול בעת הנוכחית?

לכאורה, שוקי ההון בעולם 'אוהבים' סטטוס קוו או את ההשקפה הכלכלית של מקרון אשר דוגל בגלובליזציה ועם שיח גומלין כלכלי עם גוש האירו.
בסופו של דבר- מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שייעשה ואין כל חדש תחת השמש. לאורך ההיסטוריה שוק עולה מגיב בעוצמות מעלה לידיעות כלכליות חיוביות ומאידך חולף באדישות על פני ידיעות שליליות. אנו כסוחרים ומשקיעים מקצוענים צריכים לפעול באובייקטיביות לאור עובדות.
מכללת א .ר. פסגות בע"מ ("המכללה") מספקת שירותי הכשרה ולימוד בלבד, אינה בעלת רישיון מכוח חוק הייעוץ, ואינה עוסקת במתן שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, שיווק השקעות וניהול תיקי השקעות, תשנ"ה- 1995 ("חוק הייעוץ"), למעט עיסוקים הפטורים מרישיון בהתאם לקבוע בחוק הייעוץ. התכנים המועברים בקורסי ההכשרה השונים ובתרגול המעשי ("שיעורים") כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון. מובהר בזאת כי השיעורים המועברים מטעם נציגי המכללה אינם מהווים ייעוץ, שידול לפעילות השקעה, מסחר, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של תלמיד מסוים.ל שוק ההון


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן