משקיעים חכם: איפה כדאי להשקיע בנדל"ן?

עולם השקעות הנדל"ן עובר בשנים האחרונות מהפך

אם בעבר אנשים היו רוכשים עוד ועוד דירות להשקעה במחירים זולים, כיום הדבר שונה לגמרי. אנשים מתקשים לרכוש אפילו דירה אחת, ואף ישנם צעירים שלא רואים כלל רכישת דירה באופק. אם נוסיף לכל אלה את חוקי האוצר למיניהם כמו מס רכישה, לצד הריבית האפסית על החסכונות שלנו בבנק, נראה כי הם אלה שיצרו את המהפכה וגרמו למשקיעים להסיט את כספם לאפיקי השקעה רווחיים יותר.

בואו נראה מה ההבדל בין רכישת דירה להשקעות אחרות בשוק

מחירי הדיור והמיסים הגבוהים המוטלים על המשקיעים, מקשים מאוד על משקיעים ורוכשי דירות, אולם נראה שעדיין רכישת דירה מביאה עמה יתרונות רבים על פני אפיקי השקעה אחרים. כך למשל ניתן למנות בין היתרונות: יציבות, השקעה בטוחה, תשואה קבועה וכו'.
אם נשווה את אפיק ההשקעה בדירה לאפיקים אחרים, נגלה יותר סיכונים שיכולים לפגוע גם בקרן ההשקעה עצמה ואף למחוק אותה לגמרי. בעת רכישת דירה, קרן ההשקעה אינה נפגעת, אלא יכולה רק לעלות ולהשביח את עצמה, שהרי מחירי הנדל"ן עולים משנה ולא עתידים לרדת בקרוב.

תשואות של בין 3 – 5 אחוזים ותנאי מימון שלא קיימים באף אפיק השקעה

מלבד היעדר הסיכון ברכישת נדל"ן להשקעה, נראה כי בעשור האחרון שוק הנדל"ן בישראל הניב למשקיעים תשואות יפות שרק עולות עם הזמן. הממוצע כיום עומד על בין 3 – 7 אחוזים, תלוי כמובן במיקום הדירה, גודלה, הביקוש באזור וכו'.
גם מבחינת מימון ההשקעה נראה שהמשקיע יוכל רק להרוויח מאוד, שהרי הבנק מעניק מימון של עד 60% מהסכום הדרוש (משכנתא או הלוואה). הבנק אומנם תמיד חושש לכספו, אך כאשר מדובר בהלוואה לצורך רכישת דירה, הבנק אינו מהסס ומעניק מימון בנדיבות, דבר שאינו קיים בשום אפיק השקעה אחר.

לימודי נדל"ן במכללות גם למשקיעים

עולם השקעות נדל"ן מכיל מגוון מונחים, אסטרטגיות ושיטות שונות שעל כל משקיע להכיר מקרוב טרם רכישת נכסים להשקעה. כיום ניתן למצוא מכללות רבות ברחבי הארץ המציעות לימודי נדל"ן, לא רק לאנשים המעוניינים לעסוק בתחום, אלא גם למשקיעים שרוצים להתמקצע בתחום על מנת לבצע השקעות נדל"ן בטוחות ומניבות. השקעות נדל"ן עושים לטווח הרחוק, ולכן ככל שנתמקצע יותר, נוכל לבצע את הבחירה המדויקת שתוביל לתשואה הגבוהה ביותר לאורך זמן.

היכן כדאי להשקיע ועל מה חשוב לשים דגש?

בפריפריה או במרכז?

ניתן לומר שמיקום הדירה מהווה דילמה גדולה מאוד בתהליך. מצד אחד רכישת דירה בפריפריה אטרקטיבית מאוד מבחינת עלות הנכס והתשואה. זאת כמובן בניגוד לערי המרכז בהן עלות הדירות גבוהה מאוד. כך למשל ניתן למצוא דירות זולות מאוד בפחות ממיליון שקלים בבאר שבע, ירוחם, לוד, רמלה וכו'. מצד שני, חשוב להבין שההתנהלות השוטפת מול הדיירים יכולה להוות מטרד רב ובעיות שונות.

כמה הון עצמי יש ברשותכם?

אין ספק שכל אחד מאתנו היה רוצה לרכוש דירה במרכז תל אביב, ואם אפשר גם מול הים, אך לא לכולם יש את האמצעים לכך. דעו כי לא תמיד כדאי לקחת סיכונים מיותרים ולקפוץ מעל הפופיק. גם רכישת דירה בפריפריה בסמוך לאוניברסיטאות ומכללות יכולה להיות השקעה מצוינת שלעיתים אינה דורשת התחייבות גבוהה למשכנתא.

פוטנציאל הרווח העתידי

את פוטנציאל התשואה וודאי תתחילו לחשב כבר בתחילת התהליך, אך כדאי לקחת בחשבון נתונים וניתוחים שונים על האזור, כך תוכלו ליהנות גם מאקזיט בהמשך הדרך. זכרו, מעבר לדמי השכירות שתקבלו חודש בחודשו, שימו לב גם לעליית המחיר העתידית של הנכס, לדוגמה תכנון של הרכבת הקלה, סלילת כביש חדש, בניית פארק ירוק בסמוך וכו'. כל אלה מעלים את ערך הנכס.
מתעניינים בלימודי נדל"ן? השאירו פרטים או התקשרו ויועץ לימודים יחזור אליכם >>>


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן